Utusan Online

Minda Mendonan Munif Majid

Khamis, 19 April 2012

Siti Mariah Sahkan MP Pakatan Hina Agong?


Tidak ada seekor pun MP Pakatan yang berani menafikan mengenai laporan penghinaan dan kelakuan biadap semasa Majlis Pertabalan Yang Di Pertuan Agong melainkan hanya Dr Siti Mariah.

Tindakan beliau mahu menyaman Doktor Abdul Rahman semata mata mahu mempertahankan diri beliau sendiri bahawa beliau tidak terlibat dan bukan menafikan kejadian tersebut sama ada berlaku atau tidak.

Hampir kesemua raja raja Melayu diejek dan dipersendakan oleh beberapa orang ahli parlimen pakatan. Tindakan ini jelas membuktikan raja raja Melayu langsung tidak dihormati dan menunjukkan betapa rendahnya keperibadian mereka.

Inilah yang dikatakan haprak pakatan berotakkan selut,ada benarnya mereka mahukan negara republik hinggakan mereka langsung tidak ada rasa hormat kepada institusi raja berpelembagaan dinegara kita.

Ahli Parlimen Kota Raja (Pas), Dr. Siti Mariah Mahmud akan memfailkan saman terhadap seorang pegawai perubatan, Dr. Rahman Kadir yang mendakwa beberapa pemimpin pembangkang mempersenda dan mengejek pemimpin kerajaan serta raja-raja Melayu pada istiadat pertabalan Yang di-Pertuan Agong XIV.


View article...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...