Utusan Online

Minda Mendonan Munif Majid

Jumaat, 9 April 2010

Negeri 9.. Jadikan Spa Sebagai Pelancongan... ?? N9 = Bukti Bintang ???

Tahniah kepada Negeri Sembilan... bukan satu tapi sembilan negeri.. hebat-hebat, terbaru Negeri9 nak menjadikan PD sebagai Pusat Spa.. ini dah kita hebat.. maknanya nanti memang ramailah kecil besar tua muda datang berduyun2 ke PD untuk menikmati perkhidmatan Spa terbaik mereka ini..

TELUK KEMANG 8 April - Kemunculan hotel dan resort yang memiliki kemudahan spa di Port Dickson (PD) di sini mampu menjadi nilai tambah kepada kerancakan aktiviti pelancongannya.

"Memandangkan kewujudan hotel dan resort seperti ini semakin menggalakkan bukan sesuatu menghairankan jika ia terus mempopularkan Port Dickson.

"Mungkin juga jika diusahakan secara bersepadu Port Dickson bakal bergelar pantai spa dengan perkhidmatan kesihatan yang serba bermutu," katanya pada majlis perasmian Hotel Seri Ratu & Spa di Pantai 3, Batu 8 di sini baru-baru ini.

Tapi kena beringat jugak.. bila dah banyak Spa.. kena selalu buat pemantauan.. sebab sekarang ni lebih ramai lelaki dari perempuan suka dengan perkhidmatan Spa ni.. (Faham2 sajalah) yang tua yang muda.. pantang ada masa lapang.. mulalah nak pegi releks kat Spa.. kononnya nak meningkatkan kesegaran badan..

Bukan apa.. sekarang ni dah banyak.. macam2 urutan ada.. cakar harimaulah... urutan zahir dan batin.. teknik jgan cakap.. cara Thai, Jawa, India, China dan banyak lagi.. So kenalah jaga2.. akak2 dan adik2 tengok2kan abang2 tu..

Menurut Salbiah, perkhidmatan spa yang berunsurkan tradisional sebelum ini cukup terkenal di negara jiran malah berjaya mempopularkan destinasi pelancongan di situ.

p/s: saya suka urut tapak kaki.. lepas tu bg ikan gigit kaki... asyikkk.. Hehe

 

 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...