Utusan Online

Minda Mendonan Munif Majid

Rabu, 16 Disember 2009

Pas Militan: Takut dengan Harussani @ Takut dengan Tuhan??

Saban hari Pas umpama cacing kepanasan dengan teguran2 daripada mufti negeri perak Tan Sri Harussani. Ibarat anak kehilangan ibu, Pas bertempik melolong2 menuduh Harussani sebagai tali barut UMNO dan menegur pas kerana berkepentingan dengan UMNO.. sedangkan jika kita lihat teguran Harussani adalah berdasarkan kepada situasi dan keadaan semasa yang mana mengajak kepada perpaduan dan menghormati perlembagaan dan Raja-Raja Melayu.
Petikan Dari Sinat Harian:
 
SHAH ALAM - Pas mendakwa Mufti Perak, Tan Sri Dr Harussani Zakaria lebih condong membela UMNO apabila menuduh pemimpin Pakatan Rakyat (PR) mempersoalkan kedudukan Raja-Raja Melayu dan agama Islam.

Ketua Penerangan Pas, Idris Ahmad berkata, pemimpin PR tidak pernah menderhaka kepada raja-raja Melayu dan buktinya, Sultan Perak tidak pernah mengambil tindakan kepada PR walaupun pernah dituduh mempersoalkan tindakan baginda.

Menurutnya, Harussani juga gagal untuk memberikan pandangan hukum terhadap tragedi rampasan kuasa yang dilakukan oleh pemimpin UMNO di Perak, sebaliknya hanya bercakap mengenai kepentingan UMNO sahaja.


Sanggup pula mereka mengatakan Tan Sri Mufti Perak sebagai perkauman apabila mempertahankan hak orang melayu, sedangkan yang bercakap itu sendiri melayu beragama islam. salahkan bila kita perkatakan berkenaan dengan perpaduan melayu sedangkan kita sedia maklum bahawa melayu itu islam.. sekiranya melayu itu bersatu padu maka martabat islam dapat kita angkat dan kita bela.

"Beliau hanya bersuara sebagai mufti Melayu-UMNO, bukan mufti Islam. Beliau juga condong kepada hukum perkauman apabila menyentuh isu perpaduan Melayu.

"Perlembagaan negara tidak pernah menghalang rakyat yang bukan Islam bertanyakan hak mereka atau menegur jika hak mereka disalahgunakan," katanya.

Kelmarin, Harussani mendakwa tindakan beberapa pemimpin pembangkang yang mempersoalkan kedudukan raja-raja Melayu dan agama Islam yang telah termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan tidak akan berlaku sekiranya orang Melayu bersatu.

Nampaknya Pas semakin lupa diri dan lupa teras perjuangan mereka yang turut mensasarkan perjuangan demi orang2 melayu dan agama islam akan tetapi akibat kerana inginkan kuasa pemerintahan Pas sanggup menggadaikan maruah mereka kepada DAP dan Parti Sekular PKR.. Entah kemana hilang Intergriti pari Pas.. Pas dilihat saban hari semakin jauh terpesong dari arus perjuangan sebenar untuk menegakan negara islam dan memperjuangkan islam...

Semoga Juak2 Pas ini akan kembali bertaubat dan muhasabah diri, jangan kerana kuasa mereka sanggup menggadaikan maruah agama sendiri.. Islamkan Politik Bukan Mempolitikan Islam.. Na'uzubillahiminzalik..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...