Utusan Online

Minda Mendonan Munif Majid

Rabu, 12 September 2012

Sikap Ditaktor : SPR Diarah Umum Anwar Menang Jam 3 Petang

Belum Jadi PM Dah Nak Tembak Rakyat

http://www.youtube.com/watch?v=NXa8qAQIZBo&feature=player_embedded

Melihat video di atas, maka kita semakin tidak hairan kenapa penyokong-penyokong PR samseng-samseng belaka. Jelas bahawa budaya samseng memang sengaja diterapkan oleh mereka sehingga Anwar sanggup membiarkan pengawal peribadinya menghalakan pistol kepada rakyat yang tidak bersenjata.

Bukannya Anwar sedang menghadapi bahaya akan dicederakan atau dibunuh tetapi hanya di'ganggu' secara verbal sahaja, itu pun dari jauh. Tetapi, nampaknya Anwar benar-benar seorang pengecut sehingga tidak dapat menahan walaupun gangguan 'verbal' dan memaksa pengawal peribadinya mengugut untuk menembak rakyat dengan pistol.

Ironi sekali seorang pejuang demokrasi yang warak dan terbuka tidak dapat bersikap tenang bila dicabar atau diejek. Sedangkan di masa yang sama Anwar mengajar penyokongnya berbuat yang sama iaitu mencabar dan mengejek pihak berkuasa, pemimpin kerajaan dan sesiapa sahaja yang tidak sehaluan dengannya.

Pun begitu, tidak sekali pun Dato' Seri Najib atau mana-mana pemimpin kerajaan pernah mengugut untuk menembak penyokong Anwar kerana sering mengejek mereka walaupun pemimpin kerajaan mempunyai segala akses kepada pasukan bersenjata.

Melihat tindakan pengawal peribadi Anwar, kita menjadi gerun membayangkan jika Anwar benar-benar menjadi Perdana Menteri. Jika baru diejek sudah diugut akan ditembak, apatah lagi jika dikritik dengan berfakta dan lantang? Tidak mustahil Anwar sanggup 'menghapuskan' sesiapa sahaja yang berani mengkritiknya ketika itu.

Anwar telah secara langsung memperlihatkan sikap dwistandardnya jika beliau menjadi Perdana Menteri di mana rakyat yang tidak menyokongnya tidak akan dibela malah akan dilayan dengan samseng dan kejam. Berbeza dengan kerajaan BN yang melayan semua rakyat sama rata termasuk penyokong PR.

Sebagai manusia yang sanggup melakukan apa sahaja untuk berkuasa, Anwar tentu sanggup melakukan lebih lagi untuk mengekalkan kuasa. Apatah lagi dengan kuasa yang ada, beliau mampu mengawal segala-galanya.

Namun begitu, apa yang menjadi buah mulut rakyat sekarang ialah bukan sahaja mengenai tindakan pengawal peribadinya yang samseng tidak bertempat, tetapi juga mengenai hak, kemampuan dan motif Anwar untuk mempunyai pengawal peribadi yang sebegitu ramai.

Anwar, diketahui bebas ke mana sahaja di dalam Malaysia dan serata dunia, malah mahkamah juga telah melepaskannya walaupun bukti begitu kukuh untuk mensabitkannya.

Oleh itu, walaupun Anwar cuba membayangkan yang beliau diancam tetapi tiada siapa yang percaya. Jika benar kerajaan ingin menghapuskan Anwar, tentu sekali beliau sudah pun disumbat ke dalam penjara atau mungkin juga telah terhapus lama dahulu. Ini tentu mengurangkan beban kerajaan untuk melayan karenahnya yang tidak jemu-jemu cuba mengkhianati, mengsabotaj dan menghuru-harakan negara saban hari.

Tetapi kerajaan tidak pernah mengancam Anwar kerana Anwar bukan siapa-siapa. Beliau hanyalah seorang bekas banduan, peliwat dan penzina yang terus bermimpi untuk menjadi Perdana Menteri walaupun partinya sendiri sudah nyawa-nyawa ikan dan hanya hidup atas kebodohan PAS serta kebijaksanaan DAP yang ingin memperalatkannya.

Justeru, kenapa Anwar perlukan pengawal peribadi yang sebegitu ramai? Khabarnya sehingga 7 orang untuk satu-satu masa dan bertukar pula mengikut syif tertentu. Apakah dan siapakah yang Anwar takutkan? Atau apakah mereka hanya diupah Wan Azizah agar memastikan Anwar 'tidak kecundang' lagi? Dan dari mana Anwar mendapatkan wang mengupah sebegitu ramai pengawal peribadi bersenjata?

Anwar sebenarnya cuba memperlihatkan kepada dunia bahawa beliau amat berpengaruh sehingga menyebabkan nyawanya dalam keadaan bahaya kerana kononnya kerajaan melihatnya sebagai ancaman dan perlu dihapuskan.

Namun, rakyat melihat sebaliknya.

Rakyat kini melihat Anwarlah sebagai ancaman kepada mereka. Imej negara tidak aman yang ingin dipamerkan Anwar sebenarnya memakan diri. Walaupun ia mampu meraih minat dan sokongan asing, tetapi ia hanya menipiskan lagi peluang Anwar untuk menang dalam PRU kali ini.

Rakyat tidak suka dengan corak negara tidak stabil yang ingin diwujudkan Anwar dan di masa yang sama rakyat memandang sinis sifat pengecut di sebalik sifat samseng yang ditonjolkan melalui tindakan pengawal peribadinya.

Kesimpulannya, lebih ramai pengawal peribadi yang diupah Anwar, lebih sinis pandangan rakyat terhadap Anwar dan lebih takut mereka kepadanya. Rakyat takut tertembak jika dekat dengannya.

Nasharudin Berjaya Malukan Kumpulan Anwarinas

Akhirnya agenda jahat kumpulan Anwarinas telah gagal setidak-tidaknya untuk sementara waktu apabila Majlis Syura PAS mengambil langkah menyongsang arus dengan tidak membincangkan isu Ahli Parlimen Bachok, Ustaz Nasharudin Mat Isa.

Dengan berbuat demikian, beliau yang juga adalah bekas Timbalan Presiden PAS terselamat dari menjadi korban seterusnya selepas Januari lalu Hasan Ali yang juga adalah bekas Naib Presiden PAS mencatat sejarah sebagai korban pertama kumpulan Anwarinas.

Majlis Syura yang bermesyurat pada malam 9 September itu dan dipengerusikan oleh Timbalan Mursyidul Am, Datuk Haron Din dipercayai mengambil langkah sedemikian untuk mengelakkan kesan buruk yang lebih besar terhadap pengaruh PAS sementelah lagi musim PRU 13 semakin dekat.

Tambahan pula sebahagian besar ahli jawatankuasa Majlis Syura itu tetap kukuh berdiri dibelakang Ustaz Nasharudin sekalipun Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat sebelum ini telah turut sama bersekongkol dengan kumpulan Anwarinas mendesak bekas Timbalan Presiden PAS itu keluar dari parti.

Perkembangan ini nyata amat memalukan kumpulan Anwarinas selain menimbulkan persoalan besar sejauh mana lagi Nik Aziz mampu bertahan tatkala pengaruhnya semakin longgar dalam menentukan dasar dan arah tuju PAS.

Nik Aziz yang dilihat sugul telah meninggalkan mesyuarat seawal 30 minit selepas ianya bermula selain kerana keletihan ia juga dipercayai ada kaitan dengan protesnya setelah mengetahui agenda utama berkaitan isu Ustaz Nasharudin tidak dimasukkan dalam mesyuarat tersebut.

Kegagalan Majlis Syura membincangkan isu Nasharudin sekalipun isu tersebut diambil serius oleh Nik Aziz pastinya memberi kesan terhadap kedudukan PAS khususnya di Kelantan di mana pengaruh Nik Aziz dilihat masih kuat walau hakikatnya sedikit sebanyak sudah tergugat.

Walaupun begitu, ini tidak bermakna selepas ini gerak geri Ustaz Nasharudin sudah terjamin kerana mengikut kenyataan Presidennya Hadi Awang, status Ahli parlimen Bachok itu sama ada dicalonkan atau tidak untuk PRU 13 nanti masih belum diketahui.

Sebelum ini ada sumber dalaman PAS menyebut sekiranya Ustaz Nasharudin terselamat dari menjadi mangsa pemecatan, kemungkinan nasibnya selepas itu tak ubah seperti di 'peti sejukkan' terus dari arena politik dan kepimpinan PAS.

Bagaimanapun soal tersebut bukannya satu halangan bagi Ustaz Nasharudin tambahan pula sejak dirinya diterajang dari jawatan Timbalan Presiden PAS pertengahan tahun lalu akibat konspirasi kumpulan Anwarinas, beliau sudah berpengalaman untuk berdepan dengan kekangan seterusnya kelak.

Kepada Ustaz Nasharudin kita ucapkan tahniah kerana berjaya mengharungi cabaran ini dan berjaya memalukan kumpulan Anwarinas sekaligus merencatkan sementara penguasaan Anwarinas dalam kepimpinan PAS..

Isu Nasharudin juga membuktikan pengaruh Nik Aziz tidaklah sehebat mana dan mampu untuk dineutralkan jika kena gayanya.

Bila di kalangan pemimpin PAS yang berpendidikan agama pun sudah mula berani mengabaikan 'arahan' Nik Aziz, tiada sebab lagi untuk pengundi PAS khususnya di Kelantan untuk takut memulakan perubahan dengan mengorak langkah menolak kepimpinan PAS dan Nik Aziz di negeri itu dalam PRU 13 kelak.
PAS HEADING FOR SHOWDOWN BETWEEN FUNDAMENTALISTS AND LIBERALS

Trouble brewing in PAS when the Ulamak Council did not discuss and take action against its member who was former deputy president Nasharuddin Mat Isa.

The fundamentalists in PAS are now putting down their foot with the act – refusal to act against Nasharuddin who the young liberals wanted out for quite sometime.

Nasharuddin has been a 'pain in the ass' for the liberals who are aligned to PKR de facto chief Anwar Ibrahim as Nasharuddin's close association with Umno has 'screwed up' many plans Anwar has in trying to control PAS.

Despite the liberals success in getting rid of Nasharuddin in the leadership and replacing him with their 'man' who is Mohamad Sabu, the liberals have yet to get full support from party members nor the leadership.

The liberals now control the party supreme council seat with two-thirds but since PAS is an Islamic party where decision of the supreme council can be overturned by the Ulamak Council, the liberals have no choice but to live with whatever it is at present.

Nasharuddin is no 'small timer' as painted by the liberals and other leaders in the loose Pakatan Rakyat alliance when they got wind the Ulamak Council might not even discussed anything about Nasharuddin in Sunday night meeting.

Dissatisfied but they could not do anything because they 'forgot' that the Ulamak chairman Datuk Dr Haron Din is a fundamentalist and he knows Anwar from ABIM days.

And Dr Haron's decision is reflective of party president Abdul Hadi Awang's mind so to speak because they were together building up the party when it was alone in the 70s right up to early 90s.

In short, Nasharuddin's position in the party is determined by the fundamentalists who are 'suspicious' of liberals' motive and link with Anwar and who are still determined to set up an Islamic state if it wins Putrajaya.

And the liberals know they cannot do anything to Nasharuddin who is not undermining the unity of PAS but instead against the 'unholy alliance' between the party and DAP.

Besides the differences in political ideology and the causes each party champions for, Nasharuddin also does not trust Anwar, who was responsible for his defeat to Mat Sabu, and this everyone within and outside the party knows.

Given the current scenario, PAS is expected to have problems in determining its candidates' list as the fundamentalists do not seemed to give way to the liberals in naming the candidates for the coming general election.

The fundamentalists this time around are no longer playing 'the yes men' as the Nasharuddin issue shows and this has given the liberals the worry.

Following this, PAS is heading for a showdown between the two groups and there is a possibility that the co-operation within PR may not work as smooth as expected.
Trying To Shoot Rakyat Even Before Becoming PM


Looking at the video, there are no surprise when we see why PR supporters act like gangsters. It is clear that their gangster attitude are in them that Anwar even let his bodyguard point his gun to defenseless rakyat.

Anwar was not even facing any physical threat which could led to his death, he was only verbally attacked, which was from a distance. But, it seems that Anwar is a coward that he cannot handle such verbal attacks and forced his bodyguard to threaten rakyat with his gun.

After seeing the action of Anwar's bodyguard, just imagine what would happen if Anwar becomes the Prime Minister. If verbal assaults' enough to rage him, what would happen if he is criticized with facts? It is not impossible that he would 'get rid' of those who criticize him by then.

In a way, Anwar had shown his double standard attitude if he becomes a Prime Minister where anyone who does not support him would be treated with brutality. Unlike BN who treats rakyat equally including PR supporters.

Anwar is known to be free to go just about anywhere around Malaysia and the world, he is so free that even courts would let him be a free man even though evidence to charge him were concrete.

That is why even if Anwar is saying that he is threatened, no one would believe it. If it is true that the government wants to get rid of Anwar, obviously he would have been in jail a long time ago. That wold definitely reduce government's burden in handling his 'activities' of sabotaging and bringing chaos to this country each day.

But the government has never impose any threat towards Anwar. He is a nobody. He is just another ex-con and a sodomite who kept on dreaming to become the next Prime Minister even though his party is dying.

Thus, why would Anwar need a large number of bodyguards? Rumor has it that he has up to seven bodyguards at a time. Who is he scared of? Or are they being hired by Wan Azizahsi that Anwar would not 'fall' again? And where does he get all the money to pay for those people?

Anwar is actually trying to show the world that he is so influential that he thinks that the government takes him as a threat that needs to be wiped off.

But rakyat think otherwise.

Rakyat is now seeing Anwar is a threat to them. Rakyat do not like the image of an unstable country which wants to be triggered by Anwar and at the same time, rakyat sees his bodyguard as a wussy gangster for pointing his gun in public.

Conclusion is, the more bodyguards hired by Anwar, the more rakyat would scared of him. Scared that they might get shot for being too close to him.

Pendidikan Percuma Belum Mula Tapi UNISEL Dah Rugi

Pertengahan tahun ini dunia pendidikan tanahair berkocak seketika apabila Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim menggesa para pelajar supaya tidak membayar hutang pinjaman pendidikan yang diberikan oleh PTPTN.

Beberapa bulan sebelumnya, pakatan pembangkang khususnya PKR telah mempropagandakan janji pendidikan percuma selain berhasrat menghapuskan PTPTN yang dianggapnya hanya membebankan pelajar dengan hutang.

Berikutan itu, PTPTN telah bertindak balas dengan menangguhkan sementara pemberian pinjaman kepada 1,000 orang pelajar baru Universiti Selangor (UNISEL) bagi memberi ruang kepada kerajaan PKR Selangor membuktikan janji pendidikan percuma bukanlah omong kosong semata-mata.

Menyedari kesilapannya mencetuskan kontroversi dengan memusuhi PTPTN tidak mendatangkan kesan baik terhadap imej PKR dan PR, akhirnya kerajaan negeri mengarahkan Naib Canselor UNISEL merayu kepada Menteri Pengajian Tinggi dan PTPTN supaya diberikan semula kemudahan pinjaman kepada para pelajar UNISEL.

Namun sebelum itu, khalayak umum didedahkan dengan perancangan Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim yang mahu menjual aset UNISEL berupa sebidang tanah bernilai RM30 juta konon bertujuan untuk menampung kos pengajian dan sara hidup pelajar UNISEL.

Walaupun beberapa ketika kemudian penangguhan pinjaman PTPTN untuk pelajar UNISEL ditarik balas selepas menerima rayuan dari Naib Canselornya, tapi apabila Khalid masih bertegas untuk meneruskan hasratnya menjual tanah milik UNISEL ia menimbulkan tanda tanya di minda rakyat Selangor.

Timbul banyak andaian mengatakan kebarangkaliannya tujuan rancangan menjual aset UNISEL itu sebenarnya bermaksud untuk menutup kerugian berpuluh juta ringgit yang terpaksa ditanggung oleh UNISEL sejak negeri tersebut diperintah oleh pakatan pembangkang.

Ini kerana berdasarkan laporan audit kewangan UNISEL yang ditandatangani oleh Khalid pada 27 Ogos 2011, keseluruhan kerugian yang dialami oleh UNISEL bagi tempoh 3 tahun (2008 - 2010) agak besar sehingga mencecah RM54.86 juta.

Seandainya aset tanah tersebut yang dikatakan bernilai RM30 juta itu berjaya dijual bermakna, sebahagian besar hutang UNISEL dapat ditutup sekaligus diharapkan dapat menyembunyikan kelemahan urus tadbir pemimpin pembangkang.

Mengikut beberapa sumber dalaman pula, jumlah kerugian tersebut antaranya turut disebabkan oleh peningkatan kos pengurusan universiti berkenaan apabila banyak jawatan tinggi berasaskan kuota politik diperkenalkan sejak Selangor diperintah oleh PR.

Bagaimanapun kerugian RM54.86 itu dipercayai belum termasuk lagi tunggakan pembayaran RM15 juta yang ditanggung oleh UNISEL berikutan kegagalannya membayar kos penyelenggaraan dan pengurusan asrama sejak 17 bulan lalu dengan syarikat Jana Niaga Sdn Bhd (JNSB).

Sementara itu, apabila khalayak didedahkan dengan kerugian besar dan tanggungan hutang yang membebani UNISEL tika ini, banyak keraguan lain timbul mempersoalkan kemampuan pakatan pembangkang untuk menunaikan janji pendidikan percuma yang mereka propagandakan selama ini.

Dalam keadaan janji pendidikan percuma pun belum bermula dan baru sekadar menguruskan satu dua IPT pun sudah tidak berupaya menangani masalah hutang sehingga menimbulkan keresahan pelajar dan golongan pendidik, mampukah PR mencari sumber lain untuk menampung kos pendidikan percuma yang mereka war-warkan?

Kalau setakat jual tanah dan gadai aset bangunan sana sini sekadar untuk tampung kos pendidikan percuma, tiada gunanya kerana lama-kelamaan aset-aset bernilai akan habis jua dan selepas itu dari mana pula mahu dicari sumber kewangan?

Atau sememangnya sudah ada dalam perancangan mereka untuk menaikkan cukai pendaptan individu dan korporat kemudian kecilkan pula jumlah kakitangan awam semata-mata untuk menjayakan janji pendidikan percuma?

Sehingga kini tiada tanda atau petunjuk jelas mana-mana kerajaan negeri pimpinan PR yang berupaya menyediakan pendidikan percuma walaupun kolej dan universiti yang berada di bawah kelolaan mereka cuma satu atau dua buah sahaja.

Dalam keadaan demikian pun sudah berpuluh juta kerugian terpaksa ditanggung oleh pihak UNISEL tanpa penyelesaian konkrit dari kerajaan negeri, tidak syak lagi sekiranya pengundi memberi peluang pembangkang memerintah di peringkat pusat mahunya satu demi satu aset dijual dan akhirnya negara muflis macam Greece.
Berikut adalah petikan artikel dari http://www.rbfonline.net/2012/09/sikap-ditaktor-anwar-spr-diarah-umum.html



Dua hari lepas di Melaka kita dikejutkan dengan tindakan ganas pengawal peribadi Anwar Ibrahim yang mengacukan pistol kepada orang ramai yang tidak bersenjata.

Semalam di Ampang Anwar Ibrahim pula mengumumkan tindakan samseng yang akan beliau lakukan pada hari pembuangan undi PRU 13 kelak.

Dipetik dari antarapos.com
AMPANG: Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim terus menaburkan janji-janji 'bulan dan bintang' semasa ceramah beliau di Ampang malam tadi, suatu tindakan yang boleh dilihat sebagai membuai mimpi kepada rakyat di negara ini.

Beliau yang berucap dalam ceramah ketika menjadi tetamu jemputan sambutan Aidilfitri Parlimen Ampang di Taman Kosas hari ini masih mengulangi janji kepada rakyat mengenai penurunan harga minyak, kebebasan media serta pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

"(Setelah) 24 jam ambil alih, kita akan lakukan, harga minyak seluruh negara diturunkan. Media bebas untuk tanya kepada sesiapa, (lebih-lebih lagi) Ketua Pembangkang (ketika itu) Datuk Seri Najib.

"Kita akan mansuhkan PTPTN.. Bagi pendidikan percuma kepada semua dari sekolah rendah sampai kepada universiti."

Selain daripada itu beliau turut membayangkan dirinya sebagai bakal Perdana Menteri negara turut berimaginasi untuk menggunakan kuasa diktator untuk mengarahkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) agar mengumumkan 'kejayaan' beliau menawan Putrajaya dalam pilihan raya umum ke-13.

"Jam 2.30 petang, saya akan hubungi Tan Sri SPR, (dan berkata) Tan Sri, saya dah dapat keputusan. Saya bagi peluang setengah jam, umum cara teratur dan telus. Kalau tidak, kita ambil tindakan serta-merta kepada seluruh pihak SPR," tambahnya.

Bagaimanapun beliau enggan mengulas ketika diaju pemberita mengenai isu tidak mengangkat tangan ketika bacaan Rukun Negara pada malam ambang kemerdekaan anjuran negeri Selangor baru-baru ini.
Belum berkuasa lagi dia dah tunjuk ciri-ciri seorang diktator, bayangkan jika dia berkuasa kelak ?



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...