Utusan Online

Minda Mendonan Munif Majid

Ahad, 25 Oktober 2009

PASrtiMILITAN: Nik Aziz Bencikan Perpaduan...???

Nik Aziz sekali lagi mencetuskan kontroversi dikalangan penyokong PAS dengan cadangan untuk mengadakan satu EGM bagi menyingkirkan beberapa pemimpin parti tersebut yang dikatakan Pro-UMNO..

Isu nak megeluarkan hadi dari saf kepimpinan PAS bukan lagi satu rahsia.. kerana nik aziz sendiri dah terang2 menjelaskan siapa yang ingin disingkirkan... kerana hadi pernah mengutarakan cadangan untuk mewujudkan perpaduan diatara PAS dn UMNO untuk kesejahteraan umat melayu dan islam..

pastinya aku tak akan terkejut kalau lim guan eng atau kit siang atau karpal sigh katakan mereka tidak mahukan perpaduan tetapi bila kenyataan ini terkeluar dari mulutseorang yang diangkat sebagai manusia mursyid dikalangan ahli pas.. maka aku sedikit terperanjat...(sikit je lah tak banyak pun).


manakan tidak.. bukankah islam menuntut umatnya bersatu padu dan jangna berpecah-belah ... "wa'tasimubihablillahi jami'an wala tafrraqu..."

mungkin tok guru sudah terlupa.. setiap kata2 yang pernah dilontarkan pada UMNO.. satu ketika mereka menuduh UMNO ini parti kafir.. kemudian sekali lagi mereka menuduh jika menyokong UMNO dan barisan nasional tidak dapat masuk syurga... hinggaka ada juga guru2 agama yang sanggung menjual agama mereka di dalam PAS dengan menyatakan bahawa jika pangkah PAS 3 kali ... sama seperti 1 haji..

betapa jijik dan hina menusia2 yang bertopengkan agama demi kepentingan peribadi mereka dan politik sempit mereka yang tidak kemana2 ini hinggakan sanggup menjadikan agama.. syurga dan pahala ini sebagai alat mainan dan sesuatu yang boleh diperdagangkan..

ini bukanlah satu ceriita rekaan... tanya saja sesiapa yang pernah membuat kerja merayu undi di kelantan.. seorang makcik yang baik.. naif dan sentiasa berterima kasih kepada kerajaan kerana segala bantuan yang telah diterima hingga membolehkan anak2nya ke universiti tidak mampu untuk memberikan undi kepada UMNO dan barisan nasional kerana janji2 seperti ini... HINA KAN ORANG YANG MENJADIKAN AGAMA SEBAGAI RASUAH??

bukankah setiap tuduhan yang dilemparkan kepada manusia lain dan tuduhan itu tidak benar akan kembali kepada kita... NAH KINI PAS SEDANG MENGALAMI PROSES PMBALASAN DARI ALLAH ATAS KEHINAAN MEREKA MENUDUH UMNO SEBAGAI PEMECAHBELAH UMMAH... hanya dengan sekelip mata .. tak perlu tunggu sampai akhirat .. segalanya dibayar CASH oleh Allah kepada syaitan yang bertopengkan manusia ini..

DASYAT TUAN-TUAN!!!! kita tunggulah sama2 samapai mana cerita PAS nih... pastinya DAP DAN PKR HARI INI SEDANG MENTERTAWAKAN ORANG2 MELAYU DI DALAM PAS KERANA KEBODOHAN MEREKA.. DAP SENDIRI DAH KELUARKAN KENYATAAN BAHAWA MEREKA TIDAK AKAN CAMPUR TANGAN DALAM ISU PAS... SEBAB MEREKA MEMANG NAK LIHAT PAS JATUH DAN TAK BOLEH NAK BANGUN LAGI...

NIK AZIZ MUNGKIN SUDAH LUPA.. SIAPA ANWAR IBRAHIM SEBENARNYA... MUNGKIN JUGA SUDAH LUPA SIAPA HUSAM MUSA SEBENARNYA....

HAJI HADI.. KALAU BETULLAH NIAT UTNUK BERSATU DAN MENYATUKAN UMMAH ITU TELAH ADA DAN MASIH MEMBARA... TERUSKANLAH BERJUANG... JANGAN MUDAH PATAH SEMANGAT... JANGAN NAK FIKIRKAN JAWATAN SEBAGAI PRESIDEN TU SAJA.. JADI ORANG BIASA PUN BOLEH NAK SATUKAN UMMAH...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...