Utusan Online

Minda Mendonan Munif Majid

Rabu, 28 Oktober 2009

PASrtiMilitan: Ulama' Songsang Bencikan Perpaduan

Jika ulamak selepas zaman rasulullah.. mereka berusaha untuk menyatupadukan umat manusia.. khususnya yang beragama islam bagi memastikan islam sentiasa kuat dah teguh berbanding agama lain.. tidak seperti ulamak akhir zaman nik aziz ini yang cuba untuk melakukan sebaliknya.. yakni cuba untuk menaja perpecahan dikalangan umat islam ...

Ni dah jadi seperti tok guru songsang kerana mnentang usaha2 murni untuk menyatupadukan umat islam di malaysia. sementelah itu beliau kini sibuk nak bersahabat dengan Kafir Harbi DAP yang secara terang2an menolak islam sebagai sebuah kerajaan yang memerintah malaysia.
Mungin pemikiran Nik Aziz nih dah semakin tumpul dan tak lagi mampu untuk berfikir dengan waras dan bernas.. Manakan tidak sewaktu semua orang sibuk nak bersatu padu dan menaja kepada perpaduan.. Nik Aziz tiba2 dengan bongkak dan angkuh menolak usaha perpaduan dan menjadikan peraduan sebagai satu yang jijik khususnya praduan dengan UMNO sedangkn kedua2 parti ini adalah parti yang berteraskan kepada islam dalam perjuangannya.
Ini lah musibah apabil Nik Aziz secara sewenang2nya mencipta fatwa2 sesat sehingga mengkafirkan semua ahli2 UMNO... dan dalam siaran tv menyatakan bahawa beliau tidak mengkafirkan UMNO tapi penyokong UMNO... bukankah setiap ahli UMNO itu menyokong UMNO... kenapa beliau begitu teruja untuk mengkafirkan orang UMNO sedangkan telah jelas apa kreteria seseorang insan untuk menjadi kafir...


yang paling menyedihkn beliau sanggup pula menghalalkan perlakuan DAP.. dan PKR yang secara terang2an menghina dan menjatuhkan martabat islam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...