Utusan Online

Minda Mendonan Munif Majid

Rabu, 19 Ogos 2009

Petikan Hadith Sahih Muslim.. Jawapan Pada Nik Aziz bhgn 2

Hadith #1 - Dari Abdullah Bin Mas'ud r.a., dari Nabi saw., sabdanya: "... Allah itu indah (jamil) Dia menyukai yang indah. sedangkan sombong itu menolak kebenaran dan menganggap remeh orang lain"

** Ini sifat yang ada pada Tok Nik... kerana dengan amalan dan pendidikan agamanya di pandang remah sekelian yang lain kononnya dia lebih alim dia lebih memahami hinggakan timbul sombong dalam dirinya lalu menolak kebenaran yang ada... Inikah sifat pemimpin yang nak kita angkat??


Hadith #2 - Dari Jabir r.a katanya seorang lelaki datang kepada Rasulullah lalu bertanya " Ya Rasulullah! Apakah itu dua masalah wajib?" Jawab Rasulullah saw., "Siapa yang mati dengan tidak menyekutukan Allah dengan sesuatu apa pun, dia masuk Syurga. Dan siapa mati menyukutukan Allah dengan sesuatu yang lain, dia masuk neraka."


** Hadith ini di atas ni jelas bahawa ciri2 ahli neraka adalah mereka yang syirik yakni meyukutukan Allah.. lalu apakah dosa kita ahli umno yang MENYOKONG Umno dituduh sebagai kafir dan ahli neraka... besar sangatkan iman dan takwa tok nik yang sorang ni?? bukan nak menyerang individu tetapi sikap tok nik ni telah menyeranng setiap ahli dan penyokong UMNO itu sendiri... dalam erti kata lain.. Tok Nik Taubatlah... Mohon keampunan dari Allah... sesungguhnya Allah itu besar Rahman dan Rahim Nya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...