Utusan Online

Minda Mendonan Munif Majid

Sabtu, 28 April 2012

Disebalik Bersih 3.0

 

Pembangkang sudah sinonim dengan demonstratsi yang kononnya untuk mereformasikan pentadbiran Negara yang dikatakan jijik dan kotor. Namun disebalik motif yang dikatakan suci dah bersih ini tersirat satu agenda yang amat kotor.

 

Apa tujuan mengadakan demonstrasi. Ada ulama-ulama dalam pembangkang yang menhalalkan demonstrasi ini walaupun mereka mengetahui agenda sebenar. Tetapi kerana dikaburkan dengan kuasa yang tidak hakiki mereka menafikan hak orang lain atas ketaksuban dan kelekaan mereka mengejar dunia yang amat sementara.

 

Bagi yang menyertai demonstrasi, majority mereka sebenarnya langsung tidak tahu apakah tujuan dan dasar perlaksanaan demenstrasi tersebut diadakan. Mereka hanya menjadi pak turut dengan sedikit bayaran yang diterima. Begitu mudah anak-anak melayu kita diperbodohkan hanya dengan sedikit imbuhan.

 

 

Sememangnya kita tahu yang menganjurkan Bersih 3.0 ini adalah manusia yang menghalalkan LGBT.. yang mahu Malaysia menjadi sebuah Negara yang menghalalkan LGBT yang mahu memadamkan undang-undang untuk menghalalkan LGBT. Dan kemahuan dan keinginan beliau amat disokong oleh manusia-manusia yang mengaku diri mereka ulama’ dan bagi saya mereka adalah ulama as-suq yang mengotori agama demi dunia.

 

Bila terjadinya ‘Occupy Dataran’ ulama-ulama ini hanya mendiamkan diri walaupun secara terang-terangan amalan seks bebas diamalkan. Walaupun pergaulan bebas yang boleh menjurus kepada maksiat dan zina terjadi. Tetapi demi kerana kuasa dunia yang sementara… mereka menghalalkan semuanya… kerana sehelai kertas undi yang menentukan nasib mereka menjadi pemimpin atau tidak.

 

 

Mungkin mereka-mereka yang menggelarkan diri mereka ulama ini tidak lagi berpegang kepada amanat yang ditinggalkan oleh Almarhum Presiden Pas. Kerana mereka kini lebih mengejar dunia dari memperjuangkan islam. Mereka lebih mementingkan dunia dari menegakkan ma’ruf.. mereka lebih menghalalkan mungkar.

 

Kita tidak menjaga Agama Allah.. kerana Allah akan tetap memastikan ISLAM terus hidup.. tetapi kita perlu menjaga Agama ini untuk terus hidup didalam hati kita, hati anak-anak kita. Hati generasi yang akan datang. Jangan nanti ISLAM hanya menjadi sebuah tatapan. Tetapi kita tidak lagi tahu apa itu ISLAM. Kita tidak lagi mengenal ISLAM.. natijahnya.. Na’uzubillahiminzalik..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...